1 Şubat 2011

Paçanga Böreği

Özellikle, arkadaşlarımızla bir araya geleceğimiz zaman benden istenen ve benimde severek yaptığım favori börek paçanga böreği.
İnternetten araştırırken çok değişik tarifler vardı, bende bana anlatılan gibi yapıyorum. 
Çok pratik ve de lezzetli…







Paçanga Böreği Malzemeleri
Yufka (Bir yufkadan 8 tane çıkıyor. Kaç tane yapacaksanız o kadar yufka...)
Pastırma
Kaşar peyniri
Domates
Sivri biber

Paçanga Böreği Yapılışı
Domates ince ince doğranır
Biberler ince ince kesilir
Kaşar rendelenir
Yufkalar 8 parçaya ayrılır. 
Her bir parçaya biber, domates, rendelenmiş kaşar peyniri ve üstüne bir parça pastırma koyarak sigara böreğinin aksine daha yayvan olarak sarılır. 
Açılmaması için ucu hafifçe ıslatılarak tutturulur ve kızgın yağda kızartılır.


2 yorum:

  1. Bloguma hoşgeldiniz Asortik. Ne güzel işler yapmışsınız. Eskileri değerlendirmeler, yaratıcı fikirler... Yemekler hariç gezdim:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler, ben de aynı güzellikleri sizin blogunuzda gördüm:)
    gezdim, gezdim... bundan sonrada takip edeceğim.

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik