20 Ekim 2016

Evde Koltuk Kaplama

Yaratıcılık ihtiyaçtan doğar, gelişir ve aktarılırmış. Örnek ben:))
Daha öncede defalarca belirtmiştim küçücük evimiz için bitmez tükenmez arayış, uğraş içerisinde olduğumu. Bir de birçok şeyi kendim yapma hevesim var. Özellike son yıllarda yapabileceğim hiçbirşeye tonlarca para vermek istememem de çok etkili bu durumda. 
Geçen günlerde minicik koltukları bulunca işte bunlar dedim. Koltukları kaplatmayı düşünüyordum, düşündüğümden fazla fiyatı duyunca vazgeçtim. Kayınvalidem yaparız biz bunları deyince hemen kumaş araştırdık, beğendik hatta. İnternetten de sipariş verebilirdik fakat yerlerinin Bursa'da ve bize yakın olduğunu öğrenince gittik yerinden aldık. Bursa Buttim'de Evimstil.
Koltuk kaplama için zımba makinesi gerekliydi onuda mahalledeki hırdavatçıdan aldım. 



Koltuğun önce bir tanesini söktüm, çıkan kumaşları kalıp olarak kullanacağımız için hırpalamadan çıkarmaya özen gösterdim. Kalıpları çıkarıp kesme işini kayınvalidem yaparken ben de bir yandan boyamaya başladım. Boyamız klasik Polisan Home Cosmetics Anti Aging X1 Beyaz. Koltuklarınz ahşap kısımları siyah olduğu için birkaç kat boyamak zorunda kaldım. Boya işlemi bitip kaplamaya sıra geldiğinde biraz zorlandık çünkü koltuğun yaslanma yeri düz olmadığı için kumaşı verev kesmemiz gerekiyordu, fakat desenimiz verev kesmeye uygun olmadığı için mecburen düz olarak uygulamalıydık, küçüçük pli yapıp eski yerinden zımbalayarak monte ettik. En zorlandığımız kısım bu oldu. Kumaşınız çiçekli veya düz olursa bu kadar zorlanmayabilirsiniz.
Alt minderini de eskisinden kalıp çıkararak kesmiştik, diktim ve tahtasına zımbalayarak tamamladım.
Koltuğun arka kısımlarını hiç sökmeyip üstünden çizerek kalıp çıkardık. Silikonla yapıştırıp, paylarını ahşabın altına sıkıştırarak tamamladık.





Kaplama  işi bittikten sonra kabara ile süslemek istedim. Malzeme almaya gittiğim Yılmaz Sünger'de şerit kabara aldım. İşimizi çok kolaylaştırdı. 

Kabara nedir?: Kumaş kaplı mobilyanın kenarındaki şeridin üzerine ara verilmeden çakılan süslü çivi. 

Bir haftalık tatilinin 2-3 gününü koltuk kaplamakla geçirdiği için anneme (kayınvalideme) bir kez de buradan teşekkür eder, sevgilerimi gönderirim:) 

İşte bu kadar emek, uğraş ve iki tane güzel koltuk. 
Yani mutlu son:))

Sevgiyle kalın...



12 yorum:

  1. Değişiklik yapmayı ben de çok severim. Gerçekten uğraşmanıza değmiş. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık mükemmel olmuş nefis bir kumaş tercihi bayıldım rengine sağlıkla kulan en iyisini yapmışsınız

    YanıtlaSil
  3. ay Nagehan uçtum ben,
    şahane olmuş,güle güle kullan.kayınvalideciğinin de eline sağlık.
    biliyor musun şimdi bir dönemeçte olduğumuzdan hiç bişeycik yapamıyorum ama gönlümde dönen dönen bunu yapayım,eşle yapalım hayalleri var da var:)))serde saros'a yerleşme planları var ya:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bana da geçen bir retro koltuk geldik. :) Koltuğun formuna aşık oldum. Ancak iki gündür zımpara yapıyorum, yetmedi. :) Boyamakta istemiyorum, doğal bir vernik atayım istiyorum. Bende ilk kez bir koltuk kaplayacağım. Heyecanlıyım baya. :)

    Yılmaz süngeri biliyordum da, Evimstil'i hiç bilmiyordum. Bir gidip bakayım. :)
    Senin ikat desenli kumaşlarına da, işçiliğinize de bayıldım! :)

    YanıtlaSil
  5. Ustalara taş çatlatırsınız. :) Söylemeden edemeyeceğim. :)

    YanıtlaSil
  6. maşallah size :) gelin kaynana ne kadar beceriklisiniz , harika görünüyor yeni hali..

    YanıtlaSil
  7. Harika olmuş. Böyle görünce çok hevesleniyorum bende ama nedense yapamayacağıma inanıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Harika olmuş. Ben de eski sandalyeler buldum ama bakalım ne zaman boyamaya cesaret edeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ne becerikli ekipsiniz siz !
    Aklına fikrine becerisine hayran olduğum bir kadınsın , maşallah sana 💙

    YanıtlaSil
  10. Yine bayıldım ablacim. Bende cesaret edersem 4 tane berjeri kendim yenilemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Beyaz nasılda ferahlık rahatlık hissi veriyor gercekten hayran kaldım cok sık olmuslar ellerine saglık

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik