16 Temmuz 2013

Transfer Tekniği Çay Tepsisi...

Hep görüp imrenerek baktığım transfer çalışmalarına başladım uzun bir süre önce. Ahşap, kumaş, metal her türlü objeye denedim. Ufak tefek sorunlar dışında gayet başarılı oldu. Daha iyisini yapabilmek için çalışmalarım ve araştırmalarım devam edecek tabiki. Ama mevsim yaz, biraz enerjim düştü, biraz da zaman bulamıyorum. 




Transfer yapabilmek için birsürü desen, resim bulabilme imkanı varken en hoşuma giden tarafı desenleri kendim oluşturuyor olmam. Çok daha keyifli oluyor. Tamamen bize özel oluyor. 







Bu tepsi bildiğimiz çelik tepsilerden. Annemin çok uzun yıllar önce aldığını hatırlıyorum, fakat benim kullanmaya başlamam birkaç yıl oldu. Kullandığım da söylenemez aslında, öylece duruyordu. Annem aldı diye gözden de çıkaramıyordum. Bugün iyikide çıkaramamışım diyorum. 


Before-After

Benzer bir tepsiyi de transfer ve çatlatma tekniklerini bir arada uygulayarak yaptığımız tepsiydi. Onada şuradan bakabilirsiniz. 






Tepside, transfer ve mumla eskitme uygulamaları yaptım.





Gerekli malzemeler: 
Transfer tutkalı
Beyaz, siyah akrilik boya
Fırçalar
Obje
Vernik (mat)
Uygulanacak desen

Transfer tekniği uygulaması: 
Öncelikle kullandığım deseni çalıştım tamamen kendime özel:))
Sizler bulduğunuz resimlerden faydalanabilirsiniz.
Tepsinin kenarlarını ve içini bir kat siyah boyadım. 
Kenarlarına biraz daha yoğun mum sürerek beyaza boyadım (birkaç kat). 
Kuruduktan sonra zımparaladım, kenarlarını da ortasını da. 
Desen bulunduktan sonra tersten çıkış alınıyor çünkü resim içe gelecek şekilde her yerine fırça ile transfer tutkalı sürülüp uygulanacak yere yapıştırılıyor. (tersten çıkış alma önemli bir konu, tutkalı resim olan yüzeye sürülüyor!).
Hava kabarcığı kalamayacak şekilde temiz bir bezle bastırarak fakat kağıda da zarar vermeden içten dışa doğru objeye yapıştırılıyor. Her tarafının objeye değmesi gerekiyor ki resim objeye geçsin.
Yaklaşık 24 saat sonra süngerle veya bir bezle ıslatılarak elle sürmek suretiyle kağıt çıkarılır, üzerinde hiç parça kalmayacak şekilde. 
Desen objeye sabitlenmiştir çoktan:)
Kuruduktan sonra sprey vernikle vernikleniyor. 
Ben mat vernik kullandım. 

Umarım yardımcı olabilmişimdir. 

Sağlıklı, mutlu, keyifli, neşeli günleriniz olsun:))



60 yorum:

  1. Nagehaaaan. Muhteşem olmuş. Nasıl yaptığını anlatsana ya.. Hayran oldum. Denemem gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm'cüm senimi kıracaktım altına ilave ettim malzeme ve uygulamasını. umarım yardımcı olabilmişimdir. ayrıca beğendiğine çok sevindim, teşekkürler.
      dene ben de göreyim senin harikalarını:))
      öpüyorum seni

      Sil
  2. Tepsi kullanmayı çok severim ben:) Bende böyle eski tarz çelik tepsiler yok ama annemde var. Ta benim çocukluğumdan:)
    Yaptığın transfer harika olmuş, Asortik-Bursa 2013 diye nasıl yazdın? Bilmediğim için soruyorum:))
    Bir de acaba fincan yerine klasik çay bardağı mı olsaymış diye düşündüm.
    Ama bu tabii tepsinin güzelliğini engellemez:)
    Emeğine, fikrine sağlık Nagehan`cım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semi'cim annende mutlaka vardır. bunlarda çok eski zaten çocukluğumdan beri bilirim bu tepsileri:))
      tepsideki tüm çalışmayı kendim yaptım zaten o da çalışmanın bir parçası:)) çay bardağı hiç aklıma gelmedi, nedense hep fincan düşündüm:)) teşekkür ederim canım benim, mutlu oldum beğendiğin için:)
      kaldı 3:)) sen anladın onu:)
      öptüm seni

      Sil
  3. cok guzel olmus canım ellerıne sgalık ..
    baanada bekleırm sevgıler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bircan teşekkürler.
      bekle geliyorum alışverişlerine bakmaya:))
      sevgiler

      Sil
  4. Çok beğendim, desen de harika olmuş, uygulamanız da, tebrik ederim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elişi defterim çok teşekkür ederim. sevindim beğendiğine.
      sevgiler

      Sil
  5. Bayıldımmmm.Ne kadar zarif,ne kadar şık ,ne kadar özgün bir çalışma olmuş ellerine,emeğine sağlık Nagehancığım.
    Kucak dolusu sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap'çım teşekkür ederim. hep zarif işler senden çıkar, arada birde birde benden:)) çok mutlu ettin beni, çok sağol.
      sevgiler benden...

      Sil
  6. Harika bir çalışma olmuş. Ne güzelde anlatmışsın canım. Ellerine sağlık, güle güle kullan.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak, tedirgindim ama rahatladım anlatım konusunda:))
      sevindim beğendiğine. çok teşekkür ediyorum. sağolasın
      sevgilerimle

      Sil
  7. Ba yıl dım:))) Özgün oluşu güzel. Kimsenin evinde pişti olma ihtimali yok:) Ellerine sağlık. Çok şık bir tasarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün ben de yorumuna bayıldım:)) evet pişti olma ihtimali hiç yok hem de:)) çok teşekkür ederim, mutlu ettin beni:)
      sevgilerimle

      Sil
  8. bAYILDIM MUHTEŞEM OLMUŞ.ELLERİNİZE DAĞLIK.

    YanıtlaSil
  9. Harika olmuş. Ben de denemek istiyorum bu tekniğği ama bir türlü fırsat olmadı. Anlatımın çok yardımcı olacak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simin anlatımın iyi olduğuna sevindim.
      çok zevkli heryere transfer yapmak istiyorum:))
      teşekkürler.
      sevgiler

      Sil
  10. Uzun bir aradan sonra dönüş muhteşem olmuş ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sibel verilen o uzun araları hiç sorma:))
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  11. nasıl güzel olmuş bakmaya doyamadım..eklerine kollarına sağlık canım...çok emekli ama sonucu çok güzel bir teknik...sana birşey sorsam..acaba bu tarz objeler için en alta kapatıcı kullandınmı kullandıysan ne marka kullandın rica etsem..elimde bir teneke kutu var onu yapmak istiyorum ama zemin için kapatıcı gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şehnaz'cım ben hiçbirşey kullanmadım kapatıcı olarak. direk boyamaya ve uygulamaya başladım.
      daha öncede teneke kutudan saksı yapmıştım, onuda sadece boyayıp üzerine hazırladığım resimleri uygulamıştım hala kullanıyorum sorun yaşamadım.
      http://asortik.blogspot.com/2013/04/teneke-saks-susleme-sanat.html
      şimdden kolaygelsin sana:)
      sevgiler

      Sil
  12. süpppperr olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebby Craft çok teşekkür ederim:)
      sevgiler

      Sil
  13. canım, çok güzel olmuş tepsin, kendi oluşturduğun deseni de tepsinin siyah beyaz oluşunu da çok sevdim. ellerine, emeine sağlık, öpüyorum çok:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebygale sevindim beğendiğine. çok teşekkür ediyorum.
      ben öpüyorum seni:)

      Sil
  14. inanılmaz güzel olmuş , bayıldım gerçekten . hepimizin evlerinden köşeye atılmış bu tarz tepsilerden vardır eminim . yeniden can bulması süperr ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif'çim mutlaka vardır biryerlerde. annenin evini karıştır derim:))
      çok teşekkürler canım, mutlu oldum:)
      öptüm seni ve yakışıklı oğlunu:)

      Sil
  15. Şahane olmuş ellerine sağlık canım bayılarak seyrettim çalışmanı ve itiraf edeyim önce kendimi yabancı bir sitede geziniyorum sandım ve senin olduğunu görünce bu kız bu işi aşmış dedim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feride'cim koltuklarım kabardi:)) çok sağol canım benim, çok sevindim beğendiğine.
      öpüyorum seni

      Sil
  16. Tepsiler çok hoş..Bayıldım.Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. teyzeminde var bu tepsiden bir sonraki köye gidişimde çalıp geleyim en iyisi :)

    YanıtlaSil
  18. nilgün'cüm tepsiyi çaldığında ne yapacağını biliyorsun artık:))
    kolaylıkla şimdiden
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. canım çok çok güzel olmuş bayıldım desenine ellerine sağlık iyi günlerde kullan..inşallah birgün bende denerim böyle güzel şeyler yapmayı ..denemeyi çok istesemde henüz elime fırçayı almak kısmet olmadı :))kursa gitmediğim için boyama yapmayı çok istesemde bilmiyorum o yüzden bu anlatımını kaydediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevil'cim ben de kursa gitmedim, gördüm, merak ettim araştırdım, sordum ve birşeyler yapmaya başladım. vaktin olursa seninde çok güzel şeyler yapacağından kuşkum yok:))
      sevindim beğendiğine, çok teşekkürler.
      sevgiler

      Sil
    2. Canımm muhteşem olmuş görür görmez hayran oldum.İyi ki çalışmanın ne olduğunu yazmışsın ben de hiç bilmiyordum mum tekniğini,aynı tepsiden var anneannemden kalma :)

      Peki uygulama sonrası bu tepsi sadece dekor olarak mı kullanılıyor,yoksa tepsi olarak mı onu da merak ettim.Böyle uzaktan olmaz ki ama,biz birgün tanışalım senle :D

      Sil
    3. serap anneannenden alacağın tepsiyle neler yapılacağını biliyorsun artık:))
      kullanıyorum tepsiyi. evet çok sevinirim biraraya gelirsek, keyifli olur, bilgi paylaşırız bol bol...
      öpüyorum seni

      Sil
  20. Canım sana maşallah...
    Gerçekten çok beceriklisin.
    Tepsinin son halinin ilk haliyle yakından uzaktan alakası yok.
    Desenleri kendin çiziyor olman da müthiş gerçekten...
    Çok beğendim...
    Ellerine sağlık...
    Öpüyorum seni....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heyyfim çok sağol canım benim. her seferinde nasıl yüreklendiriyorsun, mutlu ediyorsun beni.
      tasarımın tarafımdan yapılıyor olması benimde hoşuma gidiyor:)
      çok teşekkürler, ben de öpüyorum.
      sevgiler, selamlar

      Sil
  21. Ben bu tepsiye bayıldım desem.. :)

    YanıtlaSil
  22. wauww çok hoş olmuş bayıldım.

    YanıtlaSil
  23. Eline sağlık Nagehan'cığım çok güzel olmuş, güle güle kullan, böyle şeyleri yapmak çok isterim ama vernik, boya vs. kokusu bana dokunuyor beni bırak kedili evde asla olmaz çünkü kediler zehirleniyorlar:( ben de böyle resimlerine bakıyorum:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjde'cim vernik kokusuna ben de dayanamıyorum, balkonda yapıp hemen içeri kaçıyorum ama hiç etkilenmemek mümkün değil tabiki. kıyamam bücürük'e:)) teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  24. Nagehan'cım ahşaplar bitmiş metallere geçmişsin.Sırasıyla bronz,gümüş altın diye devam edecek sanırım.Madalya hakedecek kadar iyisin bu işte.Ben de denemek istiyorum,tutturamazsam sana ulaşırım peşini bırakmam.Öpüyoruz seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hümeyra'cım evet gözüm yükseklerde altına doğru gidiyorum:)) mutlaka tutturursun ama olmazsa ben burdayım, bırakma peşimi:)) teşekkürler güzel yorumun için. ben de öptüm seni ve yakışıklı oğlunu:)

      Sil
  25. Ya Nagehan nasıl güzel olmuş bu tepsin :) kendime çok kızıyorum evde bir kaç tane vardı bu tepsilerden niye attım ki :(
    Gerçekten çok çok beğendim çok zevklisin, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı'cım üzülme bulursun mutlaka, hemen hemen her evde vardır. senin gibi atmadılarsa:))
      çok teşekkür ederim, sevindim beğendiğine.

      Sil
  26. ya ben bu tepsileri hep atmıştım zamanında:( şimdi aklıma geldikçe çok üzülüyorum.enfes olmuş kelimenin tam anlamıyla.ba-yıl-dımmm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanay, sanırım birtek ben atmamışım:))
      çok mutlu oldum, teşekkür ederim, sağolasın:)

      Sil
  27. yahu bu da çok acayip olmuş, kursiyerin olmak istiyorum, bravo!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lupi'nin annesi hemen bir tepsi bulup geliyorsun başlıyoruz işe:))
      yapabileceğin kadar basit bir iş:)
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  28. süper olmuş bu bee <3

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş ellerine sağlık bende de var böyle bir tepsi yenilenecek sormak istediğim vernik sonrası beyaz renk sararıyor hangi tür vernik kullanmam gerek
    Bilgi verirsen sevinirim
    Güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül güllerledikiş sprey vernikte herhangi bir sararma olmaz. bu tepside de kullandım herhangi bir sorun olmadı. gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  30. Ayy ne sıkıcıdır o çelik tepsiler.
    Hiç sevmem:))
    Ama siz harika bir hale büründürmüşsünüz.
    Bloglar güzel şeyler ya, yapan marifetli bayanları gördükçe insana cesaret geliyor.
    Oraya buraya bakarken ben de ilk denememi bir tepsi ile yaptım ve blogumda aldığım olumlu yorumlar beni oldukça mutlu etti:)
    Herkes yapsın, paylaşsın, hep beraber görelim ve öğrenelim;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza ben de hiç kullanmamıştım sevmediğim için. ama yapınca zevkle kullanıyorum. senin tepsini de gördüm çok şeker olmuş. matruşkayı da ayrı bir severim. çok yakışmış tepsiye:)) eline sağlık.
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik