7 Şubat 2017

Rengarenk, meyveli, yağsız, şahane kek...

Kekin adı başlıktaki gibi değil tabiki:))
Uzun süredir en sık yaptığım tatlı bu, favorim oldu:)

Tatlıyı sevgili Emel'in instagramdaki paylaşımında görmüştüm.
Hazırlanışı da, hazırlandıktan sonra tükenmesi de çok çabuk oldu:) Hepsinin bana kilo olarak döndüğünün de farkındayım tabiki, ama olsun, değer. 

Verdiğim tarif orijinalinin aynısı. Ben hiç badem kullanmadım, onun yerine fıstık kullandım:)
Meyveleri her defasında değişik kullandım. Çilek, erik, kayısı, kiraz.

Hep yapmak ve yemek isteyeceksiniz, demedi demeyin:)








Karışık Mevsim Meyveli  Yağsız Kek Malzemeleri
3 yumurta
5 yemek kaşığı pudra şekeri
6-7 yemek kaşığı un
1/2 paket krema
1 vanilya
1 kabartma tozu bir fiske tuz
4-5 adet çilek
4-5 adet kayısı
üzeri için file badem ve pudra şekeri


Karışık Mevsim Meyveli Yağsız Kek Yapılışı
Yumurta ve pudra şekerini iyice çırpın. 
Diğer malzemeleri sıra ile ekleyin. -En son un olacak şekilde-
Pişirme kabınızı yağlayın. 
Kek karışımını içine dökün ve üzerine gelişigüzel meyveleri yerleştirin. -Kayısıları ortadan ikiye kesip koyun.
-File bademi serpiştirin.
170 derecede 30-35 dakika pişirin. 
Soğuduktan sonra, pudra şekeri ile süsleyin.

Afiyet olsun, 
sevgiler...



17 yorum:

  1. İsminde şahaneliği haketmiş bence de.. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili gökçe bağtır.
      sevgiler...

      Sil
  2. evde fazlaca mandalina var bugünlerde, tüketilemedi bir türlü...
    Ben de onunla deneyeyim en iyisi, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım denemişsinizdir. her meyveyle çok güzel oluyor. ben de bağımlılık yaptı:) teşekkür ederim sevgili oytunla hayat...

      Sil
  3. Hiç adetim değildir ama dün gece yataktan kalktım nasıl içim eziliyor anlatamam, mutfağa indim - eşimle kararlıyız yalnız hafta sonu birer gevrek yiyoruz onun dışında evde kurabiye , börek , kek pişmiyor - " Ayyy " dedim ağzıma atacak bir şey yok evde :( Bak şimdi aklıma düşürdün durup dururken, yapmalı yemeli !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sık yapmamaya başladım börek, kek vs. yaptıkça yiyorum çünkü hiç ayarım yok:( bazen gece bile yediğim oluyor, iyice kaçırdım kantarın topuzunu, ne olacak bilmiyorum. bu kekin tarifini ilk gördüğümde neredeyse haftada bir yapıyordum. her gelene yaptım neredeyse. bu ara biraz ara verdim:)) büyük başarı değil mi sevgili nilgün:))
      kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  4. Görüntüsü bile insanı doyuruyor, belki de acıktırıyor. Bilemedim. :))
    Ama çok güzel olduğu kesin!
    Eline-koluna sağlık. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin'cim hem acıktırıyor, yedikten sonra da doyuruyor sanırım, ya da bana öyle geliyor ben de bilemedim. yemek için bahane çok:))
      gerçekten çok güzel, çok lezzetli:)
      teşekkür ederim...

      Sil
  5. denerim bunu melabaaaağ ciciş :)

    YanıtlaSil
  6. Oooo, harika görünüyor Nagehan'cığım, görür görmez yarın yapayım dedim, inşallah yapacağım, eline sağlık olsun, çok teşekkürler tarif için. :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanıtlamakta biraz geciktim, umarım yapıp yemişsindir müjde'cim:)

      Sil
  7. fotolar çok fenaaaa :)

    YanıtlaSil
  8. ay şubat postunu nisanda görenlere ceza!! tek ayak üzerindeyim şu an, köşedeyim örtmenim:))
    ellerine sağlık, bahar meyveleri bir bir sıraya girdi, en kısa zamanda yeniden yapmalı bunu:) pofidik olmuş nagiş:) ay bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de haziran ayında yoruma cevap verebildiğim için tek ayak üstünde durmaya başladım bile:)) evet tekrar yapmanın tam zamanı, en sevdiğim meyvelerle hem de:) teşekkür ederim emelim:)

      Sil
  9. Fotolar güzel, kek güzel de sen nerdesin Nagehan:)) Boş bırakma buraları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte geldim burdayım semi'cim:) tembel blogger oldum çok fena:(

      Sil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik