6 Mayıs 2011

PRATİK KEK

Geçen akşamki kek yapma isteği bu şahane kekle son buldu. Gerçekten pratik ve çok lezzetli. Taptaze, pufidik, pufidik çok sevdim. Yememem lazım, onu da biliyorum. Ayarını tutturamıyorum yerken:)) Sonra koştur, koştur diyetisyene:)) Ben yemek yerken feleğimi şaşırıyorum, lütfen bana bir liste hazırlar mısınız? :))) 
Neyse ben bu macerayı başka zamana saklıyorum. 
Şimdi sizi, yaptığım enfessss kekle başbaşa bırakayım.










Malzemeler:

3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt veya süt
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı un (silme, elenmiş)
1 adet limon kabuğu rendesi veya vanilya
1 paket kabartma tozu

Üzerine Serpmek İçin:
Ceviz veya fındık

Yapılışı:
Cam kaseye oda sıcaklığındaki 3 adet yumurtayı, toz şekeri çırpıcıyla veya mikserle şekerler eriyinceye kadar çırpıyoruz.
Yoğurdu, sıvıyağı ilave edip çırpıyoruz.
Üzerine elediğimiz unu, limon kabuğu rendesini, kabartma tozunu ilave edip çırpıyoruz.
Yağlanmış tepsiye veya kek kalıbına boşaltıp üzerine ceviz serpiyoruz.
180 derecelik fırında 35-40 dakika pişiriyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik