29 Aralık 2011

Aşure Yaptım, Mutluyum

Nihayet kısmet oldu ve ben de aşure yaptım hafta sonunda. Geç oldu biraz ama olsun, yaptım. Önemli olan niyettir.
Birkaç yıl önce, nasıl yapıldığına bakmak için internette
 burcinindenemeleri'nde görmüştüm tarifi. Çok tarif var fakat ben ararken önce görsellere bakarım, önemlidir benim için görüntü. Özellikle yeme içme konularında. Burçin'in aşure fotoğrafı kafama kazınmıştı, bu kadar güzel görünüyorsa mutla kendi de güzeldir aşurenin deyip, o tarifle işe başladım. Sadece mısır kullanmadım, seneye kısmet olursa kullanacağım, düşündüm de yakışırdı:)) 
Buğday, nohut, ve kuru fasulyeyi hafta arası ıslatmış ve dondurucuya koymuştum. Herşey hazırdı ve hafta sonunda pişirip komşularıma, arkadaşlarımın bir kısmına dağıttım. Birazcık kaldı onu da Yağmur'a ayırdm, çok istiyordu:)  Afiyet şeker olsun. Meşakkatli bir işmiş aşure yapmak, yoruldum ama bir yandan da mutlu oldum çok. Sevgili Şehnaz'ın aşure tarifinde görmüştüm karanfilleri elmaya saplamış ve tencereye atmıştı. Ben de öyle yaptım. Annemin çok hoşuna gitti, güldü, neler biliyorsun sen böyle dedi. Ama bunun benim bildiğim birşey olmadığını anlattım ve kimin fikri olduğunu söyledim tabiki:)) 
Bolluk bereket olsun, Allah kabul etsin benimkini ve herkesinkini. Ben tekrar tarif vermiyorum bulduğum ve bahsettiğim bloglardan bakabilirsiniz:)
Hatta hem yapıp, hem de fotoğraf çekenlere imrendim, o kadar işin arasında bir de fotoğraf nasıl çekiliyor kutluyorum bunu başaranları:) Ben onu bile yapamayacaktım neredeyse:)

Bahaneyle bloğuma yayın girebildim günlerden sonra, bugünde onun mutluluğunu yaşıyorum:))


Herkese güzel günler diliyorum.







7 yorum:

  1. Allah kabul etsin canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık, Allah kabul etsin, çok beceriksizim bir kere bile yapmadım desem:((((

    YanıtlaSil
  3. neslicim amin canım:)

    Noblesse teşekkürler, amin. öyle demeyin bende ilk kez yaptım. seneye sende yaparsın.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Güzel gözüküyor, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık .Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  6. Asortiğim; Allah kabul etsin.Gönlünden de evinden de bereket eksik olmasın. Ben annemden sonra sadece bir kez aşure yaptım :( aşure tadı acıtır mıydı daha önce beni bilmem :(
    Bu sene üç komşum aşure getirdi. Çok hüzünlendim ama yedim de..
    Sanırım barışmam gerekiyor aşureyle çünkü babam çok sever.
    Canım benim ellerine sağlık, anneciğini de benim için öper misin lütfen??

    YanıtlaSil
  7. Sis teşekkürler,

    alanay teşekkürler, amin inşallah,

    Gülen Tezer Üstün'cüm amin inşallah.
    sözleşip seneye aynı zamanlarda yapalım hem aşureyle barışırsın, tadının acıtmadığını görürsün hem anneni anarsın tekrar tekrar, sonrada benim gibi herşey bittğinde mutluluktan uçarsın eminim:)) annemi öperim tabi ne demek, hep öpüyorum zaten:))

    sevgiler herkese

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik