29 Eylül 2015

Halatlı Abajur Yaptm, Oldu:)

Ve nihayet, kabus gibi sıcak günleri bitip sonbahara geldik de, bir ayı bile bitirdik:) Havalar nasıl olursa olsun, bizim havamız iyi olsun dedim ve bunaltan havalarda bile birşeyler yaparak oyalandım. Hala aklıma birşeyler geldikçe yapıyorum. Üretmeye devam.

Halatlı Abajur Yapılışı
Hep görür çok beğenirim ama dudak uçuklatan fiyatlarını görünce vazgeçerim urganlı aydınlatmalardan. Nasıl olur, yapabilir miyim, bir denesem derken kendimi nalburda buldum. Biraz mukavemetli tel aldım. Urgan evde vardı. Yıllardır şekilden şekile soktuğum ikea lambasının en sonunda alt kısmınıda kırıp kalan hazır kablo  kısmını kullanacaktım.

do it your self

halatlı aydınlatma

Tel ve kabloyu birlikte tutup, urganı etrafında dolamak ve yapıştırmak suretiyle tamamlıyorsunuz. Daha sonra istediğiniz şekli verebiliyorsunuz. Okulların yeni başlaması sebebiyle markette birsürü kırtasiye malzemeleri vardı, oradan da oluklu mukavva aldım ve urganlı abajura şapka yaptım:) 
Evde yanlız olduğum için yapım aşamalarını fotoğraflayamadım maalesef. Ama anlaşılmayan bir yer yok sanırım, başlayınca devamı geliyor zaten. Malzemeler eksiksiz olsun yeter.

Malum feci yağmur yağıyor ve hava karardı, lambamı yaktım ışıl ışıl.
Tam kitap okuma köşesi:))

* * * * * * * * * * * *

Hatta birkaç hafta önce yine evde olan yüksek ayaklı abajurun metal olan ayak kısmınına urgan dolayıp, alt kısmını da yine nalburdan aldğım köpüğü sıkarak yenilemiştim. Onun şapkasını daha önce ikea'dan almştık. 



Abajurun ilk hali burada yok bile, evrim değiştirdi çünkü:)
O siyah metalin üstüne birkaç tane yumruk büyüklüğünde tatillerde topladığım taşları koyup etrafına köpük sıkıp, şekil verecektim fakat nereden bilebilirdim köpük sıktıkça kabarıp taşlarımı kapatacak:)) Ama şöyle bir avantajı oldu taşların, ağrlık yaptı ve daha sağlam durmasını sağladı. 
Alt tablası sol taraftaki siyah metalden oluşuyordu. Daha sonra ortadaki çömlek vazoyu kullanmıştık. Şimdi de köpüklü olan:))
Daha sonra ne olur bilemem:)


Fotoğraflarda gördüğünüz masa ve sandalyeleri de kendim boyamıştım, buradan bakabilirsiniz. 


Hoşçakalın, sevgiyle ve sağlıkla kalın...


33 yorum:

  1. Harika olmuş her iksi de :)
    Köpük çok güzel yakışmış lambaya :)

    YanıtlaSil
  2. Her zamanki gibi harikasın, mavi ve beyaz en sevdiğim ikilidir...eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. mükemmelsin ablacım bayıldım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. gerçekten mükemmel olmuş. benim de hep aklımda halatlı bir abajur yapmak.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok farklı bir tasarım. Güle güle kullanın.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel olmuş çok beğendim

    YanıtlaSil
  7. Köpük çok güzel bir görüntü vermiş,halatlı şeyleri bende çok severim sonuçlar muhteşem.Ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Yapılan her bir yenilemeye ve değişikliğe bayılan bir ben olarak bunu da çok beğendim!
    Ellerine sağlık nagehancım,
    Öperim

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir tasarım olmuş emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık yine harika olmuş ablacım :)
    Güle güle kullan abajurlarını

    YanıtlaSil
  11. Bende bende diyorum ve şuan iç atıyorum. Bayıldım inan! Ellerine kollarına sağlık. :)

    YanıtlaSil
  12. değişik ve dekoratif olmuş :-))

    YanıtlaSil
  13. enteresan bir çalışma olmuş =)

    YanıtlaSil
  14. Her zamanki gibi... Yapmışsınız, çok da güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık farklı bir tasarım olmuş

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Vallahi çok güzel olmuş Daha geçenlerde bir sitede gördüm eşime de gösterdim hatta kaydettim yapalım bundan dedim. Ama o ufak yaptığınızın büyük olanıydı gördüğüm. Fikir de yürüttük epeyce üzerine. O kadar da zor değilmiş dedim şimdi sizde görünce. Beğendim. O köpük sıktığınız kısmın üzerine de ipten sarabilirsiniz, bir an görünce öyle bir hisse kapıldım. Bu daha kalın halat gibi iplerle de yapılıyor. Benim gördüğüm daha kalındı. Eminim almaya kalksak dediğiniz gibi fiyatları uçuktur. Güle güle kullanın.
    Sevgiler çok

    YanıtlaSil
  17. çok güzel çokta estetik olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  18. sen artık aştın bi yere geçtin arkadaş

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel olmuş hepsine, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Bana yapıp da olduramadığın bir şey söyleyebilir misin ki???
    Ellerine, fikrine, araştırıcılığına, ekonomikliğine sağlık güzel insan<3

    YanıtlaSil
  21. Harika olmuş. hele köpüklü ayağa bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. yepyeni şeyler yaratıyorsun sen:) Harikalar ellerine, zevkine, aklına sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. Ne diyeyim bilemedim ki her seferinde sasirmak eylemi azalıyor eline saglik

    YanıtlaSil
  24. Halat kullanılan işleri seviyorum, doğal ve sıcak bir malzeme bence. Her iki lamba da çok ilginç ve şık olmuş. Ellerine sağlık, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel olmuş her iki abajur da.
    Yenilemek güzel. Masa ve sandalyelere bakacağım şimdi de :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Nagehancım görüpde yapamayacağın birşey yok senin bayıldım ,en kısa zamanda bende evdeki abajurda bu tarz bi değişiklik yapacağım:)

    YanıtlaSil
  27. bende çok beğendim çok yakışmış bulunduğu yerede.ellerine sağlık nagehanım harikasın.

    YanıtlaSil
  28. BİŞEY SORABİLİR MİYİM YAPIŞTIRMA İÇİN HERHANGİ BİRŞEY KULLANILIYOR MU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapıştırma işlerini silikonla yapıyorum rojin karadeniz.

      Sil
  29. Küçük abajur da icinde kullandiginiz tel nasil bir şey? Hem şekil verilip hem sabit durabilecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazıda da belirtmiştim biraz mukavemetli bir teldi. başka nasıl anlatabilirim bilemedim:)

      Sil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik